وزارت علوم تحقیقات و فناوری
دانشگاه جامع علمی کاربردی
دوره آموزشی ضمن خدمت «مکاتبات اداری» ویژه مسئولین دفاتر، در روز چهارشنبه به همت واحد آموزش ضمن خدمت ستاد مرکزی مورخ ۲۰ خرداد ماه سالجاری از ساعت 9 الی 11 با هدف ارتقای دانش و مهارتهای تخصصی کارکنان در حوزه نگارش و تنظیم مکاتبات اداری، در ساختمان علمی کاربردی هفت تیر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک، در این دوره آموزشی، شرکتکنندگان با اصول و ضوابط مکاتبات اداری، شیوه صحیح نگارش نامههای اداری، رعایت ساختار و استانداردهای مکاتبات سازمانی، نحوه بایگانی و گردش مکاتبات و همچنین آخرین دستورالعملهای مرتبط با امور دفتری آشنا شدند.
مدرس دوره ضمن تأکید بر اهمیت مکاتبات اداری در تسهیل فرآیندهای سازمانی، نقش مسئولین دفاتر را در ایجاد ارتباطات مؤثر و انتقال صحیح اطلاعات در مجموعههای اداری بسیار مهم و تأثیرگذار دانست.
این دوره در راستای برنامههای آموزشی و توانمندسازی کارکنان برگزار شد و مسئولین دفاتر با مشارکت فعال در مباحث آموزشی، به تبادل تجربیات و بررسی چالشهای موجود در حوزه مکاتبات اداری پرداختند.
در پایان دوره، بر ضرورت بهروزرسانی دانش اداری و بهرهگیری از شیوههای نوین مکاتبات به منظور افزایش بهرهوری و ارتقای کیفیت خدمات سازمان تاکید شد.


به همت واحد پرستاری آسایشگاه خیریه کهریزک تهران در راستای ارتقای سطح دانش فنی و ایمنی کارکنان، دوره آموزشی تخصصی(جابجایی مددجو، نحوه رقیق سازی کارکرد با مواد شوینده-مدیریت پسماند، ارگونومی) ویژه پرسنل واحد خدمات، طی روزهای دوم و سوم خرداد ماه سال جاری از ساعت 7:30 الی 14 در مرکز علمی کاربردی کهریزک برگزار میگردد.
به گزارش واحد روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک، این دوره آموزشی که با هدف افزایش بهرهوری، حفظ سلامت نیروی کار و بهبود کیفیت خدمات ارائهشده به مددجویان طراحی شده بود، مباحث کلیدی و کاربردی متعددی را در بر گرفت.
در بخش نخست این دوره، صائب شعبانی و عباس تاجیک، از سرپرستاران مجرب حوزه پرستاری آسایشگاه خیریه کهریزک تهران، به ارائه مباحث تخصصی در زمینه «جابجایی ایمن مددجو» پرداختند.
مدرسان در این نشست بر اهمیت استفاده از تکنیکهای ارگونومیک جهت پیشگیری از آسیبهای ستون فقرات و کمر تأکید کرده و ضمن معرفی تجهیزات کمکی نوین، راهکارهای برقراری ارتباط ایمن و اصولی با مددجو در حین جابجایی را برای شرکتکنندگان تشریح کردند.
در بخش دوم، زینب اکبری، کارشناس بهداشت حرفهای، با رویکردی تحلیلی به بررسی «آسیبهای شغلی و اختلالات اسکلتی-عضلانی» پرداخت.
وی ضمن تبیین اصول علم ارگونومی در زندگی روزمره، به شناسایی ریسکفاکتورهای ارگونومیکی خطرناک در فرایند حمل بیمار اشاره کرد و راهکارهای پیشگیرانه جهت کاهش فشار بر سیستم عضلانی و اسکلتی کارکنان را ارائه داد.
در بخش نهایی این کارگاه آموزشی، محمدصالح زندهفیلی، کارشناس بهداشت محیط، به مباحث حیاتی «مدیریت پسماند» و «نحوه صحیح رقیقسازی و استفاده از مواد شوینده» پرداخت.
با توجه به حساسیت محیطهای مراقبتی، وی ضمن تأکید بر استانداردهای حفاظتی، جزئیات دقیقی از اصول استفاده بهینه از مواد شیمیایی را جهت جلوگیری از مسمومیتهای تنفسی و پوستی آموزش داد. برگزاری چنین دورههایی، نه تنها گامی موثر در جهت پیشگیری از فرسودگی شغلی کارکنان است، بلکه با ارتقای استانداردهای محیطی، مستقیمترین تأثیر را بر ارتقای سطح سلامت و رفاه مددجویان عزیز خواهد داشت.
امید است با تداوم این آموزشها، شاهد نهادینهشدن فرهنگ ایمنی و سلامت در تمامی سطوح خدماتی آسایشگاه باشیم.


دوره آموزشی «پیشگیری و مقابله با گرمازدگی» روز یکشنبه ۱۰ خردادماه سال جاری از ساعت ۹ الی ۱۱ در سالن نراقی مرکز آموزش علمیکاربردی کهریزک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک، این دوره به همت واحد آموزش ضمن خدمت آسایشگاه خیریه کهریزک، با هدف ارتقای آگاهی کارکنان و فراگیران نسبت به مخاطرات ناشی از افزایش دمای هوا و راهکارهای پیشگیری از گرمازدگی برگزار گردید.
در این برنامه آموزشی، نعیمه رفیعی، سوپروایزر بالینی آسایشگاه کهریزک تهران، به تشریح شناخت گرما و اثرات آن بر بدن، علائم و نشانههای گرمازدگی، راههای پیشگیری و اقدامات اولیه در مواجهه با افراد گرمازده پرداخت.
در ادامه، مهسا زارع، کارشناس ارشد تغذیه و رژیمدرمانی، با اشاره به نقش تغذیه در حفظ سلامت بدن در فصل گرما، بر اهمیت مصرف کافی آب و مایعات سالم تأکید کرد. وی همچنین توصیههایی درباره مصرف میوهها و سبزیجات آبدار، پرهیز از مصرف بیش از حد غذاهای چرب و سنگین، نوشیدنیهای شیرین و کافئیندار و رعایت اصول تغذیهای برای پیشگیری از کمآبی بدن ارائه داد.
زارع همچنین به معرفی مواد غذایی مناسب برای روزهای گرم سال و نقش آنها در حفظ تعادل آب و املاح بدن پرداخت.
این دوره در راستای ارتقای سطح سلامت و افزایش آگاهی شرکتکنندگان برای پیشگیری و مقابله با گرمازدگی برگزار شد.



دوره آموزشی پاورپوینت ویژه پرسنل آسایشگاه خیریه کهریزک تهران به همت واحد آموزش ضمن خدمت آسایشگاه کهریزک، روز ۳۰ خردادماه سال جاری در مرکز علمیکاربردی کهریزک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک، دوره آموزشی نرمافزار پاورپوینت جهت ارتقای مهارتهای کارکنان در طراحی و ارائه محتوای حرفهای، افزایش توانمندیهای دیجیتال و بهبود کیفیت ارائه گزارشها و فعالیتهای سازمانی ویژه کارکنان آسایشگاه کهریزک به همت واحد آموزش ضمن خدمت آسایشگاه، روز ۳۰ خردادماه سال جاری از ساعت 10 تا 12 در مرکز علمیکاربردی کهریزک برگزار شد.
این دوره با تدریس استاد دهکردی، دانشجوی دکتری هوش مصنوعی، آغاز شده و در قالب چند جلسه آموزشی ادامه خواهد یافت.
شرکتکنندگان در این دوره با اصول طراحی اسلایدهای حرفهای، نحوه سازماندهی و ارائه مطالب، استفاده از ابزارهای گرافیکی، انیمیشنها و قابلیتهای کاربردی نرمافزار پاورپوینت آشنا میشوند.
در این دوره آموزشی، مباحثی همچون طراحی ارائههای اثربخش، بهکارگیری استانداردهای بصری، شیوههای انتقال مؤثر اطلاعات و تولید محتوای مناسب برای جلسات و گزارشهای سازمانی مورد بررسی قرار میگیرد.
برگزاری این دوره در راستای توانمندسازی کارکنان، ارتقای مهارتهای فناوری اطلاعات و افزایش کیفیت فعالیتهای اداری و آموزشی انجام میشود و گامی مؤثر در توسعه مهارتهای حرفهای پرسنل آسایشگاه کهریزک بهشمار می آید.

دوره آموزشی اکسل ویژه کارکنان آسایشگاه کهریزک به همت واحد آموزش ضمن خدمت آسایشگاه کهریزک، از روز ۳۰ خردادماه سال جاری در مرکز علمیکاربردی کهریزک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک، دوره آموزشی اکسل ویژه پرسنل آسایشگاه کهریزک تهران جهت ارتقای مهارتهای کاربردی کارکنان در استفاده از نرمافزار اکسل، افزایش بهرهوری در انجام امور اداری و تقویت توانمندیهای دیجیتال نیروی انسانی این سازمان به همت واحد آموزش ضمن خدمت آسایشگاه، روز ۳۰ خردادماه سال جاری از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح در مرکز علمیکاربردی کهریزک آغاز شد.
این دوره آموزشی با تدریس استاد دهکردی، دانشجوی دکتری هوش مصنوعی، برگزار میشود و در قالب چند جلسه آموزشی ادامه خواهد داشت.
شرکتکنندگان در این دوره با مباحث کاربردی نرمافزار اکسل، اصول ورود و مدیریت دادهها، فرمولنویسی، تحلیل اطلاعات و استفاده از قابلیتهای مختلف این نرمافزار آشنا خواهند شد.
هدف از برگزاری این دوره، ارتقای دانش و مهارتهای تخصصی کارکنان در حوزه فناوری اطلاعات، تسهیل فرآیندهای کاری و افزایش دقت و سرعت در انجام امور اداری و سازمانی است.
واحد آموزش ضمن خدمت آسایشگاه کهریزک با برگزاری اینگونه دورههای آموزشی، در راستای توانمندسازی منابع انسانی و توسعه مهارتهای حرفهای کارمندان گام بر میدارد.


دوره آموزشی ضمن خدمت با عنوان «مهارت مدیریت استرس پس از جنگ» با هدف ارتقای توانمندیهای کارکنان در مدیریت شرایط روانی و مقابله با فشارهای ناشی از بحران، مرکزی در ساختمان علمی کاربردی هفتتیر برگزار میشود.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک، این دوره تخصصی با تدریس استاد محمد ترکاشوند در دو جلسه آموزشی و در تاریخهای ۳ و ۹ خرداد ماه سال جاری از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار خواهد شد.
برگزاری این دوره در راستای افزایش آگاهی، تقویت مهارتهای فردی و سازمانی، و کمک به حفظ آرامش و تابآوری کارکنان در شرایط دشوار طراحی شده است.
شرکتکنندگان در این نشست آموزشی با راهکارهای کاربردی برای کنترل استرس، مدیریت هیجانات و حفظ سلامت روان پس از بحران آشنا میشوند.
این برنامه آموزشی به همت واحد آموزش ضمن خدمت ستاد مرکزی هفتتیر اجرا میشود و فرصتی مناسب برای بهرهمندی از آموزشهای کاربردی در حوزه سلامت روان و مهارتهای مقابلهای به شمار میرود.

دوره آموزشی «هوش مصنوعی مقدماتی» با هدف آشنایی فراگیران با مفاهیم پایه، کاربردها و ابزارهای نوین هوش مصنوعی، به همت واحد آموزش ضمن خدمت آسایشگاه کهریزک تهران و با تدریس استاد دهکردی، دانشجوی دکتری هوش مصنوعی، آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک، این دوره در قالب شش جلسه آموزشی از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴ برگزار میشود و شرکتکنندگان طی این دوره با مبانی هوش مصنوعی، کاربردهای آن و نحوه استفاده بهینه از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی آشنا خواهند شد.
در نخستین جلسه این دوره، استاد دهکردی با مروری بر تاریخچه هوش مصنوعی، روند شکلگیری و توسعه این فناوری را تشریح کرد و به معرفی انواع هوش مصنوعی از جمله هوش مصنوعی محدود، عمومی و فوق هوشمند پرداخت.
وی همچنین با اشاره به نقش روزافزون هوش مصنوعی در زندگی و کسبوکار، بر ضرورت آشنایی با این فناوری و بهرهگیری صحیح از ظرفیتهای آن تأکید کرد.
از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه، اصول پرامپتنویسی و شیوه تعامل مؤثر با ابزارهای هوش مصنوعی بود.
مدرس دوره با بیان اینکه کیفیت خروجی تا حد زیادی به کیفیت پرسش و دستور ورودی بستگی دارد، راهکارهایی را برای تدوین پرامپتهای دقیق و دریافت پاسخهای مطلوب ارائه کرد و نمونههایی کاربردی را با مشارکت فراگیران مورد بررسی قرار داد.
این دوره با هدف ارتقای سواد دیجیتال، آشنایی با فناوریهای نوین و توانمندسازی شرکتکنندگان در بهرهبرداری از ابزارهای هوش مصنوعی برگزار میشود و گامی مؤثر در راستای توسعه مهارتهای تخصصی و پاسخگویی به نیازهای روز جامعه و محیطهای کاری بشمار میرود.


مرکز آموزش علمی کاربردی کهریزک بدون برگزاری کنکور، در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ویژه بهمن ماه 1404 دانشجو میپذیرد.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی آسایشگاه خیریه کهریزک، ثبت نام مرکز علمی کاربردی کهریزک، در11 رشته ی کاردانی و کارشناسی آغاز شد.
مدیر روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک گفت: فارغ التحصیلان این مرکز در پایان دوره های آموزشی، مدرک معتبر دانشگاه جامع علمی کاربردی که مورد تایید وزارت علوم است، دریافت می کنند.
فاطمه السادات محمدی مدیر روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک در ادامه افزود: ثبت نام در این دانشگاه بدون کنکور بوده و از مزایای اصلی این مرکز، ایجاد فرصت بی نظیر اشتغال برای دانش آموختگان، آموزش بر اساس آخرین استاندارد بین المللی نگهداری از سالمندان و معلولین، تحصیل رایگان برای دانشجویان ممتاز در پایان هر ترم، اعطای اخذ وام دانشجویی، پرداخت هزینه شهریه بصورت اقساط می باشد.
وی گفت: رشته های این مرکز در دوره های کاردانی و کارشناسی عبارتند از:
دوره های کاردانی:
حسابداری امور مالی
مدیریت کسب و کار
فناوری اطلاعات و اینترنت شبکه های گسترده
تجهیزات پزشکی(تجهیزات آزمایشگاه تشخیص پزشکی)
حرفه ای حقوق (حقوق ثبتی)
مددکاری اجتماعی – خانواده،
مددکاری اجتماعی- مراقبت سالمندان
دوره های کارشناسی:
حسابداری امورمالی
مدیریت کسب و کار
مددکاری اجتماعی – خانواده
مدیریت سلامت خانواده – مراقبت سالمندان
وی افزود: متقاضیان محترم میتوانند جهت ثبتنام و کسب اطلاعات بیشتر، علاوه بر مراجعه به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org، و یا به صورت حضوری نیز به واحد روابط عمومی مرکز علمی کاربردی مراجعه نمایند و از راهنماییهای لازم بهرهمند گردند.
ایشان در پایان گفت: لازم به ذکر است، ثبت نام این دانشگاه از تاریخ 30دی ماه آغاز شده و تا پایان روز 5 بهمن ماه انجام می شود و واحد آموزش و روابط عمومی مرکز آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره به داوطلبان در طول زمان ثبتنام میباشد.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن های 02156511350(تهران) و 02636331653(البرز) تماس حاصل فرمایند.
به منظور ارتقای توانمندیهای اداری و افزایش بهرهوری در فرآیندهای مکاتبات سازمانی، آسایشگاه خیریه کهریزک یک دوره آموزشی اتوماسیون اداری ویژه کارکنان آسایشگاه و پرسنل دانشگاه را برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمیکاربردی کهریزک، این دوره با هدف بهروزسازی مهارتهای کارکنان در استفاده از سامانههای اتوماسیون، بهینهسازی جریان کارهای اداری و توسعه فرهنگ سازمانی فناورانه برگزار شد.
در طول دوره، مدرس با تجربه ی حوزه فناوری اطلاعات، مطالب کاربردی در زمینههای زیر را ارائه کرد: تعاریف و اصول پایه اتوماسیون اداری و الزامات اجرایی آن در سازمانها، نحوه ثبت بایگانی و پیگیری مکاتبات الکترونیکی در سیستمهای اتوماسیون، نقش اتوماسیون در تسریع امور و کاهش خطاهای انسانی.
مسئولان آموزش آسایشگاه خیریه کهریزک بر اهمیت اجرای اینگونه برنامههای آموزشی تأکید کرده و اظهار داشتند: تداوم چنین دورههایی نقش مهمی در بهبود کیفیت پاسخگویی، افزایش نظم اداری و ارتقای خدمات حمایتی و آموزشی دارد.

