وزارت علوم تحقیقات و فناوری
دانشگاه جامع علمی کاربردی
دوره آموزشی «پلیفارماسی و گزارشنویسی» با هدف ارتقای دانش تخصصی و مهارتهای حرفهای کارکنان حوزه سلامت، در مرکز علمیکاربردی کهریزک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک، این دوره آموزشی مورخ 30 اردیبهشت سالجاری برگزار و در بخش نخست، که ویژه سوپروایزران، سرپرستاران و بهیاران آسایشگاه خیریه کهریزک تهران بود، فاطمه رزمی سوپروایزر بهبود کیفیت و آموزش آسایشگاه خیریه کهریزک تهران، با تشریح چالشهای رایج در مصرف همزمان داروها، بر اهمیت شناسایی موارد پلیفارماسی، پیشگیری از تداخلات دارویی و نقش حیاتی کادر درمان در پایش و مدیریت دارودرمانی بیماران تأکید کرد.
همچنین در ادامه، موضوع گزارشنویسی پرستاری با ارائه مثالهای کاربردی و برگزاری پرسش و پاسخهای آموزشی مورد بررسی قرار گرفت و شرکتکنندگان با اصول صحیح ثبت و انتقال اطلاعات در محیط درمانی بیشتر آشنا شدند.
در بخش دوم، فاطمه السادات میرزاده پزشک و متخصص طب سالمندی آسایشگاه کهریزک تهران با تمرکز بر خطاهای منجر به عوارض جانبی دارویی در مراحل تجویز و پایش، به بررسی خطاهای شایع تجویزی از جمله دوز نامناسب، تداخلات دارویی و انتخاب داروی نامناسب پرداختند و راهکارهایی برای کاهش این خطاها و پیشگیری از آسیب به بیماران ارائه کردند.
در مجموع، هدف این است که کادر درمان با دانش و مهارتهای لازم برای ارائه خدمات ایمنتر و باکیفیتتر به بیماران، بهویژه در زمینه مدیریت داروها و مستندسازی دقیق فعالیتهای بالینی، مجهز شوند.
این دوره با استقبال قابل توجه شرکتکنندگان همراه بود و در پایان، به حاضرین گواهی معتبر شرکت در دوره اعطا میگردد.


همزمان با برگزاری جشن بزرگ عید سعید قربان، 6خرداد ماه سالجاری در مجموعه خیریه کهریزک، غرفه مرکز علمیکاربردی کهریزک همچون سالهای گذشته با هدف معرفی ظرفیتهای علمی، آموزشی و مهارتی این مرکز برپا شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک، این غرفه با استقبال گسترده بازدیدکنندگان، خیرین، خانوادهها و علاقهمندان به حوزه آموزشهای مهارتی همراه بود و کارشناسان مرکز ضمن معرفی رشتههای تحصیلی، خدمات آموزشی و فعالیتهای علمی و فرهنگی، به سؤالات مراجعان پاسخ دادند.
مرکز علمیکاربردی کهریزک با حضور مستمر در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی مجموعه کهریزک، تلاش دارد ضمن تقویت ارتباط با جامعه، نقش آموزشهای کاربردی را در توسعه مهارتآموزی و توانمندسازی افراد بیش از پیش معرفی کند.
جشن بزرگ عید سعید قربان هرساله با حضور گسترده خیرین، هنرمندان، مسئولان و اقشار مختلف مردم در آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار میشود و در کنار برنامههای فرهنگی، هنری و معنوی، غرفههای متعددی به معرفی فعالیتهای آموزشی، اجتماعی و توانمندسازی اختصاص دارد.
گفتنی است غرفه مرکز علمیکاربردی کهریزک در این رویداد، فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با رشتههای تحصیلی، دستاوردهای آموزشی و نقش این مرکز در تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد فراهم کرد.






به همت واحد آموزش ضمن خدمت آسایشگاه خیریه کهریزک، برگزاری ادامه ی دوره آموزشی نیازسنجی توسط مدرس دکتر رهبری ، استاد مجرب حوزه مدیریت آموزشی ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در مرکز علمیکاربردی کهریزک با حضور همکاران فعال در حوزه آموزش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک، دکتر رهبری بر شناسایی دقیق نیازهای پرسنل تأکید کرد تا برنامههای آموزشی هدفمند شوند و بهرهوری کارکنان افزایش یابد.
دکتر رهبری مباحثی چون روشهای جمعآوری دادههای نیازسنجی (پرسشنامه، مصاحبه)، تحلیل شکافهای مهارتی و اولویتبندی نیازها را آموزش داد و مثالهایی از کاربرد آن در محیطهای خیریه برای بهبود عملکرد پرسنل ارائه کرد.
هدف از برگزاری این دوره ها ارتقای مهارتهای آموزشی واحد آموزش ضمن خدمت کهریزک از طریق نیازسنجی علمی، برای طراحی دورههای مؤثرتر و پاسخگویی به چالشهای پرسنل میباشد.
این جلسات با هدف تداوم آموزشهای کاربردی، ادامه خواهد یافت.


دوره آموزشی ضمن خدمت «مکاتبات اداری» ویژه مسئولین دفاتر، در روز چهارشنبه به همت واحد آموزش ضمن خدمت ستاد مرکزی مورخ ۲۰ خرداد ماه سالجاری از ساعت 9 الی 11 با هدف ارتقای دانش و مهارتهای تخصصی کارکنان در حوزه نگارش و تنظیم مکاتبات اداری، در ساختمان علمی کاربردی هفت تیر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک، در این دوره آموزشی، شرکتکنندگان با اصول و ضوابط مکاتبات اداری، شیوه صحیح نگارش نامههای اداری، رعایت ساختار و استانداردهای مکاتبات سازمانی، نحوه بایگانی و گردش مکاتبات و همچنین آخرین دستورالعملهای مرتبط با امور دفتری آشنا شدند.
مدرس دوره ضمن تأکید بر اهمیت مکاتبات اداری در تسهیل فرآیندهای سازمانی، نقش مسئولین دفاتر را در ایجاد ارتباطات مؤثر و انتقال صحیح اطلاعات در مجموعههای اداری بسیار مهم و تأثیرگذار دانست.
این دوره در راستای برنامههای آموزشی و توانمندسازی کارکنان برگزار شد و مسئولین دفاتر با مشارکت فعال در مباحث آموزشی، به تبادل تجربیات و بررسی چالشهای موجود در حوزه مکاتبات اداری پرداختند.
در پایان دوره، بر ضرورت بهروزرسانی دانش اداری و بهرهگیری از شیوههای نوین مکاتبات به منظور افزایش بهرهوری و ارتقای کیفیت خدمات سازمان تاکید شد.


به همت واحد پرستاری آسایشگاه خیریه کهریزک تهران در راستای ارتقای سطح دانش فنی و ایمنی کارکنان، دوره آموزشی تخصصی(جابجایی مددجو، نحوه رقیق سازی کارکرد با مواد شوینده-مدیریت پسماند، ارگونومی) ویژه پرسنل واحد خدمات، طی روزهای دوم و سوم خرداد ماه سال جاری از ساعت 7:30 الی 14 در مرکز علمی کاربردی کهریزک برگزار میگردد.
به گزارش واحد روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک، این دوره آموزشی که با هدف افزایش بهرهوری، حفظ سلامت نیروی کار و بهبود کیفیت خدمات ارائهشده به مددجویان طراحی شده بود، مباحث کلیدی و کاربردی متعددی را در بر گرفت.
در بخش نخست این دوره، صائب شعبانی و عباس تاجیک، از سرپرستاران مجرب حوزه پرستاری آسایشگاه خیریه کهریزک تهران، به ارائه مباحث تخصصی در زمینه «جابجایی ایمن مددجو» پرداختند.
مدرسان در این نشست بر اهمیت استفاده از تکنیکهای ارگونومیک جهت پیشگیری از آسیبهای ستون فقرات و کمر تأکید کرده و ضمن معرفی تجهیزات کمکی نوین، راهکارهای برقراری ارتباط ایمن و اصولی با مددجو در حین جابجایی را برای شرکتکنندگان تشریح کردند.
در بخش دوم، زینب اکبری، کارشناس بهداشت حرفهای، با رویکردی تحلیلی به بررسی «آسیبهای شغلی و اختلالات اسکلتی-عضلانی» پرداخت.
وی ضمن تبیین اصول علم ارگونومی در زندگی روزمره، به شناسایی ریسکفاکتورهای ارگونومیکی خطرناک در فرایند حمل بیمار اشاره کرد و راهکارهای پیشگیرانه جهت کاهش فشار بر سیستم عضلانی و اسکلتی کارکنان را ارائه داد.
در بخش نهایی این کارگاه آموزشی، محمدصالح زندهفیلی، کارشناس بهداشت محیط، به مباحث حیاتی «مدیریت پسماند» و «نحوه صحیح رقیقسازی و استفاده از مواد شوینده» پرداخت.
با توجه به حساسیت محیطهای مراقبتی، وی ضمن تأکید بر استانداردهای حفاظتی، جزئیات دقیقی از اصول استفاده بهینه از مواد شیمیایی را جهت جلوگیری از مسمومیتهای تنفسی و پوستی آموزش داد. برگزاری چنین دورههایی، نه تنها گامی موثر در جهت پیشگیری از فرسودگی شغلی کارکنان است، بلکه با ارتقای استانداردهای محیطی، مستقیمترین تأثیر را بر ارتقای سطح سلامت و رفاه مددجویان عزیز خواهد داشت.
امید است با تداوم این آموزشها، شاهد نهادینهشدن فرهنگ ایمنی و سلامت در تمامی سطوح خدماتی آسایشگاه باشیم.


دوره آموزشی «پیشگیری و مقابله با گرمازدگی» روز یکشنبه ۱۰ خردادماه سال جاری از ساعت ۹ الی ۱۱ در سالن نراقی مرکز آموزش علمیکاربردی کهریزک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک، این دوره به همت واحد آموزش ضمن خدمت آسایشگاه خیریه کهریزک، با هدف ارتقای آگاهی کارکنان و فراگیران نسبت به مخاطرات ناشی از افزایش دمای هوا و راهکارهای پیشگیری از گرمازدگی برگزار گردید.
در این برنامه آموزشی، نعیمه رفیعی، سوپروایزر بالینی آسایشگاه کهریزک تهران، به تشریح شناخت گرما و اثرات آن بر بدن، علائم و نشانههای گرمازدگی، راههای پیشگیری و اقدامات اولیه در مواجهه با افراد گرمازده پرداخت.
در ادامه، مهسا زارع، کارشناس ارشد تغذیه و رژیمدرمانی، با اشاره به نقش تغذیه در حفظ سلامت بدن در فصل گرما، بر اهمیت مصرف کافی آب و مایعات سالم تأکید کرد. وی همچنین توصیههایی درباره مصرف میوهها و سبزیجات آبدار، پرهیز از مصرف بیش از حد غذاهای چرب و سنگین، نوشیدنیهای شیرین و کافئیندار و رعایت اصول تغذیهای برای پیشگیری از کمآبی بدن ارائه داد.
زارع همچنین به معرفی مواد غذایی مناسب برای روزهای گرم سال و نقش آنها در حفظ تعادل آب و املاح بدن پرداخت.
این دوره در راستای ارتقای سطح سلامت و افزایش آگاهی شرکتکنندگان برای پیشگیری و مقابله با گرمازدگی برگزار شد.



دوره آموزشی پاورپوینت ویژه پرسنل آسایشگاه خیریه کهریزک تهران به همت واحد آموزش ضمن خدمت آسایشگاه کهریزک، روز ۳۰ خردادماه سال جاری در مرکز علمیکاربردی کهریزک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک، دوره آموزشی نرمافزار پاورپوینت جهت ارتقای مهارتهای کارکنان در طراحی و ارائه محتوای حرفهای، افزایش توانمندیهای دیجیتال و بهبود کیفیت ارائه گزارشها و فعالیتهای سازمانی ویژه کارکنان آسایشگاه کهریزک به همت واحد آموزش ضمن خدمت آسایشگاه، روز ۳۰ خردادماه سال جاری از ساعت 10 تا 12 در مرکز علمیکاربردی کهریزک برگزار شد.
این دوره با تدریس استاد دهکردی، دانشجوی دکتری هوش مصنوعی، آغاز شده و در قالب چند جلسه آموزشی ادامه خواهد یافت.
شرکتکنندگان در این دوره با اصول طراحی اسلایدهای حرفهای، نحوه سازماندهی و ارائه مطالب، استفاده از ابزارهای گرافیکی، انیمیشنها و قابلیتهای کاربردی نرمافزار پاورپوینت آشنا میشوند.
در این دوره آموزشی، مباحثی همچون طراحی ارائههای اثربخش، بهکارگیری استانداردهای بصری، شیوههای انتقال مؤثر اطلاعات و تولید محتوای مناسب برای جلسات و گزارشهای سازمانی مورد بررسی قرار میگیرد.
برگزاری این دوره در راستای توانمندسازی کارکنان، ارتقای مهارتهای فناوری اطلاعات و افزایش کیفیت فعالیتهای اداری و آموزشی انجام میشود و گامی مؤثر در توسعه مهارتهای حرفهای پرسنل آسایشگاه کهریزک بهشمار می آید.

دوره آموزشی اکسل ویژه کارکنان آسایشگاه کهریزک به همت واحد آموزش ضمن خدمت آسایشگاه کهریزک، از روز ۳۰ خردادماه سال جاری در مرکز علمیکاربردی کهریزک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک، دوره آموزشی اکسل ویژه پرسنل آسایشگاه کهریزک تهران جهت ارتقای مهارتهای کاربردی کارکنان در استفاده از نرمافزار اکسل، افزایش بهرهوری در انجام امور اداری و تقویت توانمندیهای دیجیتال نیروی انسانی این سازمان به همت واحد آموزش ضمن خدمت آسایشگاه، روز ۳۰ خردادماه سال جاری از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح در مرکز علمیکاربردی کهریزک آغاز شد.
این دوره آموزشی با تدریس استاد دهکردی، دانشجوی دکتری هوش مصنوعی، برگزار میشود و در قالب چند جلسه آموزشی ادامه خواهد داشت.
شرکتکنندگان در این دوره با مباحث کاربردی نرمافزار اکسل، اصول ورود و مدیریت دادهها، فرمولنویسی، تحلیل اطلاعات و استفاده از قابلیتهای مختلف این نرمافزار آشنا خواهند شد.
هدف از برگزاری این دوره، ارتقای دانش و مهارتهای تخصصی کارکنان در حوزه فناوری اطلاعات، تسهیل فرآیندهای کاری و افزایش دقت و سرعت در انجام امور اداری و سازمانی است.
واحد آموزش ضمن خدمت آسایشگاه کهریزک با برگزاری اینگونه دورههای آموزشی، در راستای توانمندسازی منابع انسانی و توسعه مهارتهای حرفهای کارمندان گام بر میدارد.


دوره آموزشی ضمن خدمت با عنوان «مهارت مدیریت استرس پس از جنگ» با هدف ارتقای توانمندیهای کارکنان در مدیریت شرایط روانی و مقابله با فشارهای ناشی از بحران، مرکزی در ساختمان علمی کاربردی هفتتیر برگزار میشود.
به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک، این دوره تخصصی با تدریس استاد محمد ترکاشوند در دو جلسه آموزشی و در تاریخهای ۳ و ۹ خرداد ماه سال جاری از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار خواهد شد.
برگزاری این دوره در راستای افزایش آگاهی، تقویت مهارتهای فردی و سازمانی، و کمک به حفظ آرامش و تابآوری کارکنان در شرایط دشوار طراحی شده است.
شرکتکنندگان در این نشست آموزشی با راهکارهای کاربردی برای کنترل استرس، مدیریت هیجانات و حفظ سلامت روان پس از بحران آشنا میشوند.
این برنامه آموزشی به همت واحد آموزش ضمن خدمت ستاد مرکزی هفتتیر اجرا میشود و فرصتی مناسب برای بهرهمندی از آموزشهای کاربردی در حوزه سلامت روان و مهارتهای مقابلهای به شمار میرود.
