اخبار دانشگاه, امور پژوهشی, رویدادهای مهم, فعالیت های پژوهشی

برگزاری سمپوزیوم جایگاه رسانه در تغییر سبک زندگی سالمندان

سمپوزیوم “جایگاه رسانه در تغییر سبک زندگی سالمندان” به همت دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری آسایشگاه خیریه کهریزک تهران با حضور اساتید رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش علمی کاربردی کهریزک؛ همزمان با گرامیداشت روز جهانی سالمند، نشست تخصصی “جایگاه رسانه در تغییر سبک زندگی سالمندان” با حضور اساتید و فعالان حوزه رسانه برگزار شد.

در ابتدای این سمپوزیوم دکتر حسین نحوی نژاد مدیر آسایشگاه و قائم مقام مرکز علمی کاربردی کهریزک ضمن خوش آمدگویی، به تشریح جایگاه رسانه به رفع مشکلات سالمندان پرداختند.

دکتر محمدمهدی فرقانی استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان سخنران بعدی با تمجید از آسایشگاه خیریه کهریزک به عنوان یکی از مراکز تراز و قابل قبول در سطح جامعه بین المللی گفت: “رسانه ها موظف هستند دو برنامه موازی در ارتباط با سالمندان را انجام دهند. یکی از این برنامه ها تقویت فرهنگ احترام و حرمت به سالمندان در افراد جامعه و برنامه بعدی شناسایی این مرکز و مراکز مشابه جهت برخورداری از حمایت های مادی و معنوی است”. وی افزود: “در جامعه ما یک مقدار فضای سیاسی و اقتصادی بر رسانه ها غلبه پیدا کرده و موجب شده تا کمتر به مسائل اجتماعی توجه شود”.

همچنین دکتر علیرضا خسروی از اساتید علوم ارتباطات و رسانه و مدرس دانشکده خبر نیز با تبریک روزجهانی سالمند گفت: “تولید محتوا درباره سالمندان مورد غفلت قرار گرفته است. در حوزه رسانه و ارتباطات باید رسانه، مخاطب، محتوا و قالب را بشناسیم چراکه سالمندان نیازهای متفاوتی دارند و در فضای رسانه ای ایران ( فیلم ها و سریال ها) خیلی به موضوع سالمند توجه نشده است.

در بخش پایانی این نشست تخصصی ضمن برگزاری پانل پرسش و پاسخ ، از اساتیدرسانه تقدیر شایسته بعمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *