اخبار دانشگاه, امور فرهنگی و دانشجویی, دسته‌بندی نشده, رویدادهای مهم, فعالیت های پژوهشی

برگزاری سمپوزیوم “دیابت بیماری خاموش” در کهریزک

رئیس انجمن دیابت کشور با حضور در مرکزعلمی کاربردی کهریزک و شرکت در سمپوزیوم “دیابت بیماری خاموش” گفت: ۷۰ درصد افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند، از بیماری خود خبر ندارند و این موضوع نیاز به یک فرهنگ سازی برای تست منظم قند خون توسط افراد جامعه را دارد.

به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک؛ همزمان با هفته گرامیداشت روز پرستار، سمپوزیوم “دیابت بیماری خاموش” با حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران، فعالان حوزه پرستاری و مراقبتی در سالن اجتماعات اداری آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار شد.

در این نشست تخصصی دکتر نحوی نژاد رئیس آسایشگاه و دکتر احمدی رئیس مرکز علمی کاربردی با مقدمه ای از چگونگی پیدایش مرکز علمی کاربردی کهریزک و نقش غیرقابل انکار آموزش در ارتقاء سطح کمی و کیفی پرستاران و مراقبین اشاراتی داشتند . همچنین مهمانان سخنران این سمپوزیوم آقایان دکتر شکور امیدی ریاست انجمن دیابت کشور، دکتر نصیری متخصص داروهای A1C ، دکتر اکبری متخصص طب سنتی و دکتر بهشتی متخصص اوزون تراپی هریک در راستای تخصص های خود و با ضرورت توانمند سازی اقشار جامعه و آشنایی با جدیدترین یافته های نوین درمانی به تشریح بیماری دیابت پرداختند.

رئیس انجمن دیابت کشور گفت: طبق آمارها، ۷۰ درصد بیماران دیابتی از بیماری خود اطلاع ندارند و زمانی از این بیماری آگاهی پیدا می‌کنند که بیماری دیابت در شخص مورد نظر به مرحله بروز علائم برسد که برگزاری این گونه سمپوزیوم ها و کمک سازمان‌های مردم نهاد، برای فرهنگ سازی در این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتراحمدی در پایان این سمپوزیوم گفت: امیدواریم برگزاری این قبیل سمپوزیوم ها به بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری کارکنان و دانشجویان منتهی شود تا شاهد خدمت رسانی بهتر به مددجویان و بیماران باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *