اخبار دانشگاه, رویدادهای مهم

افتتاحی دیگر در مرکز علمی کاربردی کهریزک

آیین افتتاح و توسعه مرکز علمی کاربردی کهریزک، طی مراسمی با حضور چهره هایی از جمله غلامعلی حداد عادل(رئیس فرهنگستان و زبان و ادب فارسی)، سردار محمدیان( رئیس پلیس تهران) و دیگر چهره های کشوری و لشکری برگزار شد.

به گزارش مرکز علمی کاربردی کهریزک؛ به همت خیریه زنده یاد مرحوم دکتر مصطفی نراقی، 14 آذرماه طی مراسمی، طبقه فوقانی ساختمان مرکز علمی کاربردی با حضور چهره های سرشناس کشوری و لشکری، اعضاء هیأت امناء و مدیره موسسه خیریه کهریزک، دکتر احمدی ریاست مرکز و دکتر نحوی نژاد ریاست آسایشگاه خیریه کهریزک ، مدیران و کارکنان ، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در ابتدای این مراسم دکتر حسن احمدی رئیس مرکز علمی کاربردی و رئیس هیأت مدیره کهریزک با شرحی جامع از فعالیت های این مرکز گفت: تا کنون بیش از 200 نفر در مقطع کاردانی و کارشناسی از این مرکز فارغ التحصیل و روانه بازار کار شده اند. درصدد افزودن رشته های روانشناسی سالمندی، تغذیه و… به فهرست رشته های آموزشی هستیم.

در حال حاضر، به همت خانواده مرحوم دکتر مصطفی نراقی، مرکز علمی کاربردی کهریزک در بنایی به وسعت ۱۲۰۰ متر مربع شامل ۸ کلاس درس، ۲ کارگاه آموزشی، سایت کامپیوتری و سالن اجتماعات ساخته و به بخش نخست این مرکز افزوده شد.

هم اکنون 3۲۰ دانشجو در ۶ مقطع کاردانی و ۳ مقطع کارشناسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و انتظار می رود با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو، این تعداد در آینده نزدیک به بیش از 500 نفر برسد.

 در ادامه دکتر حداد عادل در مراسم افتتاحیه این مرکز عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم که توفیق حضور در این مراسم را دارم. جا دارد در آغاز سخن از مردم مظلوم فلسطین و غزه یاد کنم که جوانان خود را مظلومانه از دست می‌دهند که امیدوارم خداوند پیروزشان کند.

خوشحالم که برای چندمین بار از آسایشگاه کهریزک دیدن می‌کنم بیش از یک بار توفیق داشتم پای صحبت‌های مدیران و سالمندان کهریزک نشستم و تصویر خوبی از این مجموعه دارم.کهریزک به صورت یک شهر در آمده و اگر بگویم این مجموعه باعث افتخار ملت ایران است گزاف نگفته‌ایم. مردم نیکوکار ایران این‌طور همت کرده‌اند که یک مؤسسه مردمی را با دلسوزی و یکدلی برای رفع مشکلات سالمندان عزیز به وجود آورده‌اند. از هیأت امنا، هیأت مدیره، کلیه‌ی نیکوکاران و خانواده مرحوم دکتر نراقی و همه دست اندرکاران کهریزک طلب توفیق دارم و امیدوارم فعالیت این مجموعه در فضای‌مجازی به گوش همه برسد. چون فضای مجازی ما سیاه شده و حرف‌های راست کم شده است. واقعیت‌های اینجا را منعکس کنید تا مردم بدانند آدم‌های نیکوکار در جامعه ما زیاد هستند.

علی‎نصر نراقی، موسس خیریه مصطفی نراقی نیز در این مراسم اظهار داشت: حدود ۳۰ سال پیش، پدر خیریه نراقی را بنا نهاد و به امور عام المنفعه همت گماشت و در ادامه مادر بنده راه خیر پدر را توسعه بخشید و تعدادی مدرسه را در شهر مشهد بنا کرد چرا که هدف ما آموزش و تعلیم هم بود.

در حال حاضر ما فرشته‌هایی را در موسسه کهریزک داریم که همه هدفشان کمک و آموزش به عزیزانی است که در این مرکز نگهداری می شوند؛ خوشحال هستیم که کهریزک در ایران و خارج از کشور زبانزد است و تلاش می‌‎کند به بهترین نحو کار کند؛ ما نیز خوشحالیم که در کنار کهریزک قرار داریم.

حمید قبادی دانا، مدیر عامل موسسه خیریه کهریزک، با اشاره به اینکه در بسیاری از جاهای دنیا آسایشگاه‌ها توسط دولت یا شهرداری اداره می‌شود افزود: در کهریزک ما توفیق داریم که خودمان از عزیزان مددجو، حمایت می‌کنیم. این گردهمایی تنها بهانه ای برای تکریم نیکوکاران و بزرگانی است که در کنار ما هستند تا یادآوری نماییم زندگی ۳۲۵۰ مددجوی معلول و سالمند به صورت شبانه روزی و ۱۰۰۰ مددجوی دیگر به شکل مراقبت روزانه بستگی به لطف و عنایت آنان دارد.

مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک افزود: بسیاری از سازه ها و ملزومات مورد استفاده آسایشگاه در طول زمان دچار فرسودگی شده و همت عالی نیکوکاران در مرمت و نوسازی ساختمان ها و تجهیزات را می طلبد که امیدوار هستیم در این کار بزرگ و خداپسندانه همچون همیشه یار و یاور ما باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *