اخبار دانشگاه, رویدادهای مهم

برگزاری کارگاه و دوره آزاد یکروزه پیشگیری از زمین خوردن سالمندان

به همت مرکز علمی کاربردی کهریزک و به منظور دانش افزایی کادر مراقبت و درمان آسایشگاه  و نیز دانشجویان رشته مراقبت ، کارگاه و دوره آزاد یکروزه “پیشگیری و مراقبت های زمین خوردن در سالمندان” با حضور پزشکان و متخصصان مراقبت و فیزیوتراپی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی کهریزک؛ زمین خوردن سالمندان بزرگترین علت مرگ و آسیب دیدیگی در میان افراد مسن است. هرچه افراد پیرتر می‌شوند، به دلایل مختلفی از جمله مشکلات در تعادل، ضعف بینایی و زوال عقل، ممکن است بیشتر زمین می‌خورند، از اینرو کهریزک بعنوان یکی از منابع مهم مراقبت سلامت در کشور دوره آموزش آزاد یک روزه “پیشگیری و مراقبت های زمین خوردن در سالمندان”  ویژه کادر مراقبتی و درمانی آسایشگاه  را با حضور پزشکان و متخصصان این حوزه برگزار کرد.

دکتر فرشاد شریفی، دکتر شیما رئیسی، علیرضا معماری و سید مجتبی ذبیحی بعنوان مدرس و سخنرانان این کارگاه به فاکتورهای شایعی که منجر به زمین خوردن افراد سالمندان می شود پراختند و عنوان داشتند: زمین خوردن افراد مسن می تواند باعث از کارافتادگی، کاهش قدرت استقلال، کاهش قدرت عملکرد و افت کیفیت زندگی شود. همچنین با اشاره به نقش مهم پرستاران و مراقبان افزودند: با آموزش تمارین مربوط به قدرت و تعامل، مدیریت مصرف داروها، بررسی مداوم قدرت بینایی و رفع خطرات مرتبط با راه رفتن سالمندان  می توان به جلوگیری از بروز این معضل کمک شایانی داشت.

در بخش پایانی این کارگاه تخصصی ضمن برگزاری پانل پرسش و پاسخ ، از اساتید سخنران تقدیر شایسته بعمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *